bokningsvillkor

Bokningsvillkor

Under april-augusti har vi lättat på våra bokningsvillkor för att du ska kunna känna dig säker som gäst hos oss. Vi är jätteglada att ni fortfarande vill boka aktiviteter hos oss, och på så sätt hjälpa oss genom denna tuffa tid.
Skulle denna period behöva förlängas kommer vi göra det.

Villkor vid bokning av aktivitet

För att boka måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande för att kunna genomföra aktiviteten.
Det är viktigt att du är införstådd med våra längd- och säkerhetsregler. Vid bokning behöver en plats bokas för varje person som ska klättra enligt den längdkategori man tillhör.

Ingen ångerrätt gäller vid bokning av aktivitet när du bokar din aktivitet nära inpå vald dag (senast 2 dagar innan).

Avbokning eller Ombokning

För grupper med 10 deltagare eller fler måste avbokning/ombokning av hela aktiviteten eller enstaka platser göras senast 15 dagar före bokad aktivitet. Platser som avbokas senare än 15 dagar innan aktiviteten återbetalas ej.

För bokningar av 1-9 personer kan hela aktiviteten eller enstaka platser avbokas/ombokas senast 5 dagar före bokad aktivitet. Platser som avbokas/ombokas senare än 5 dagar innan aktiviteten återbetalas ej.

Dessa avbokningsregler gäller också om du bara ska ändra antalet och avboka, exempelvis, 2 platser.

Avbokning/Ombokning sker via mejl till boka@upzone.se. Det är viktigt och ett måste att du får det bekräftat av oss att avbokningen är genomförd. Du kan också ringa till oss på 010-1102323 under våra öppettider.

Om du eller någon i sällskapet blir sjuk

Just nu har vi fri ombokning till annat datum fram till och med samma dag – om du eller någon i sällskapet visar något förkylningssymtom som t.ex. snuva, hosta eller feber. Det är viktigt att du då stannar hemma för att inte riskera smittspridning. Vi har också möjlighet att återbetala er de platserna som inte gick att utnyttja på grund av sjukdom i form av ett Upzone presentkort som gäller under samma säsong.

Känner du dig minsta sjuk – stanna hemma och ring oss så fort som möjligt så hjälper vi dig med din bokning.

Om vår personal skulle visa symtom och behöver stanna hemma, eller om myndigheternas rekommendationer ändras kan vi behöva ställa in vår verksamhet. Du som har bokat kommer då bli kontaktad så fort som möjligt med aktuell information. Vi uppskattar om ni har möjlighet att boka om er aktivitet till en annan dag, men går inte det för er så får ni självklart pengarna tillbaka.

Om aktiviteten behöver ställas in på grund av vädret

Det går fortfarande bra att klättra även om det regnar. Ta med er kläder efter väder.

Skulle det börja åska och bli en säkerhetsrisk kan vi behöva pausa eller ställa in aktiviteten. Detta är en bedömning som personalen behöver göra på plats samma dag. Oftast kan vi pausa klättringen till exempel 30 minuter, för att sedan fortsätta när åskan dragit vidare. Ni får då självklart den pausade tiden tillagd på er tid. Skulle vi behöva stänga helt och hållet hör vi av oss så fort vi kan till er som bokat, och ni får då komma en annan dag istället. Kan ni inte boka om till en annan dag får ni självklart pengarna tillbaka om vi tar beslutet att vi inte kan ha öppet på grund av vädret.

Villkor vid köp av presentkort

Du ansvarar för att du har fyllt i korrekta uppgifter vid köp av presentkort. Felleveranser eller liknande, som beror på att du lämnat felaktiga uppgifter, kommer ej att ersättas.

Du kan ångra ett köp av ett presentkort inom 14 kalenderdagar från det att du mottagit presentkortet. Dock förutsätter nyttjande av ångerrätten att presentkortet inte har använts helt eller delvis. Om du vill använda din ångerrätt måste du kontakta oss via mail till boka@upzone.se och få en skriftlig bekräftelse.

Lagring av personuppgifter

När du genomför en bokning eller köp hos Upzone godkänner du samtidigt att vi, i egenskap av personuppgiftsansvarig, registrerar och behandlar uppgifterna du lämnar i samband med bokningen. Detta görs endast i den omfattning som är nödvändig för att vi ska kunna genomföra aktiviteten och ge dig en hög standard av kundservice. Du kan när som helst kontakta oss via boka@upzone.se om du vill veta mer eller hämta ut de uppgifter vi har lagrade.

Vi använder endast uppgifterna inom Upzone-koncernen och uppgifterna förs inte vidare till tredje part, om inte vi enligt lag är skyldigt att lämna ut uppgifterna.

Har du frågor om våra villkor? Kontakta oss gärna här!