Köp- & BokningsVillkor

​Under April-Augusti har vi lättat på våra bokningsvillkor för att du ska kunna känna dig säker som gäst hos oss. Vi är jätteglada om ni fortfarande vill boka aktiviteter hos oss, och hjälpa oss genom denna tuffa tid för många företag, och skulle denna period behöva förlängas kommer vi göra det.

Läs mer om vad vi gör för att bibehålla säkra miljöer och aktiviteter för gäster och personal med hänsyn till Corona HÄR.

Villkor vid BOKNING AV AKTIVITET

För att boka måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande för att genomföra aktiviteten. Det är viktigt att du är införstådd med våra längd- och säkerhetsregler. Vid bokning behöver en plats bokas för varje person som ska klättra enligt den längdkategori man tillhör.

Ingen ångerrätt tillämpas vid bokning av aktivitet när du bokar din aktivitet tätt inpå vald dag (t.ex. 2 dagar innan).

 

AVBOKNING 
För grupper med 10 deltagare eller fler måste avbokning av hela aktiviteten eller enstaka platser göras senast 15 dagar före bokad aktivitet. Platser som avbokas senare än 15 dagar innan aktiviteten återbetalas ej.
För bokningar av 1-9 personer kan hela aktiviteten eller enstaka platser avbokas senast 7 dagar före bokad aktivitet. Platser som avbokas senare än 7 dagar innan aktiviteten återbetalas ej.

Dessa avbokningsregler gäller också om du bara ska ändra antalet och avboka t.ex. 2 platser.

Avbokning måste ske via mail till boka@upzone.se, och du måste få det bekräftat av oss att avbokningen är genomförd. Du kan också ringa till oss, se våra kontaktuppgifter och telefontider HÄR.

 

OMBOKNING 
För grupper med 10 deltagare eller fler måste ombokning till ett annat datum eller tid göras senast 7 dagar innan bokad aktivitet. 
För bokningar av 1-9 personer kan ombokning till ett annat datum eller tid göras fram till senast 3 dagar innan, t.ex. på grund av väderprognosen eller andra personliga skäl. 

OM DU ELLER NÅGON I SÄLLSKAPET BLIR SJUK

Just nu har vi fri ombokning till annat datum fram till och med samma dag om du eller någon i sällskapet visar något förkylningssymtom som t.ex. snuva, hosta eller feber, och ska stanna hemma för att inte riskera smittspridning

För grupper med 10 deltagare eller fler får ni en fribiljett för den/de personer som inte kan vara med på aktiviten, som kan användas vid senare tillfälle. 

För bokningar av 1-9 personer kan du omboka hela gruppen till ett annat tillfälle, eller få en fribiljett för den/de personer som inte kan vara med på aktiviteten som kan användas vid ett sen. 

Känner du dig minsta sjuk - stanna hemma och ring oss så fort som möjligt så hjälper vi dig med din bokning. Du hittar våra kontaktuppgifter och telefontider HÄR.

Om vi behöver ställa in vår verksamhet, t.ex. om personal visar symtom och behöver stanna hemma eller om myndigheternas rekommendationer ändras så att vi inte får hålla öppet, så kontaktar vi er självklart så fort som möjligt med information. Vi uppskattar om ni har möjlighet att boka om er aktivitet till en annan dag, men går inte det för er så får ni självklart pengarna tillbaka.

OM AKTIVITETEN BEHÖVER STÄLLAS IN P.G.A. VÄDRET 

Det går fortfarande bra att klättra även om det regnar. Ta med er kläder efter väder, eller om ni vill så kan ni vid ett tillfälle utnyttja er ombokningsrätt och omboka senast 3 dagar innan, om ni tycker prognosen ser för ostabil ut för er smak.

Skulle det börja åska och bli en säkerhetsrisk kan vi behöva pausa eller ställa in aktiviteten. Detta är en bedömning som personalen behöver göra på plats samma dag. Oftast kan vi pausa klättringen t.ex. 30 minuter, för att sedan fortsätta när åskan dragit vidare, och ni får då själkvlart den pausade tiden pålagd på er tid. Skulle vi behöva stänga helt och hållet hör vi av oss så fort vi kan till er som bokat, och ni får då komma en annan dag istället. Kan ni inte omboka till en annan dag får ni självklart pengarna tillbaka om vi tar beslutet att vi inte kan ha öppet p.g.a. vädret. 

Villkor vid KÖP AV PRESENTKORT

 

Du ansvarar för att du har fyllt i korrekta uppgifter vid köp av presentkort. Felleveranser eller liknande, som beror på att du lämnat felaktiga uppgifter, kommer ej att ersättas. 

Du kan ångra ett köp av ett presentkort inom fjorton (14) kalenderdagar från det att du mottagit presentkortet. Dock förutsätter utnyttjandet av ångerrätten att presentkortet inte har nyttjats helt eller delvis. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste du kontakta oss via mail till boka@upzone.se och få en skriftlig bekräftelse.

Lagring av personuppgifter

 

När du genomför en bokning eller köp hos Upzone godkänner du samtidigt att vi, i egenskap av personuppgiftsansvarig, registrerar och behandlar uppgifterna du lämnar i samband med bokningen i den omfattning som är nödvändig för att vi ska kunna genomföra aktiviteten och ge dig en hög standard av kundservice. Du kan när som helst kontakta oss via boka@upzone.se om du vill veta mer eller hämta ut de uppgifter vi har lagrade.

Vi använder endast uppgifterna inom Upzone-koncernen och uppgifterna förs inte vidare till tredje man, om inte vi enligt lag är skyldigt att lämna ut uppgifterna.

Har du frågor om våra villkor? 

Kontakta oss gärna här!