SUP - Borås
 

Ståpaddling eller SUP är en kombination av surfing och paddling som utförs stående. Det är en växande sport som fått ett rejält fäste i friluftslivet.

Vad är SUP?

Ståpaddling eller SUP är en starkt växande sport. I och med att det är en kombination av surfing och paddling är det en skonsam motionsform som passar de flesta, oavsett ålder eller fysisk nivå. Medan du paddlar tränar du hela kroppen med fokus på bålstyrka och balans. SUP är också populärt som rekreation där du som utövare enkelt kommer ut i naturen utan större förberedelser - för att sedan få en rogivande och magisk upplevelse på vattnet. Vi använder oss av högkvalitativa uppblåsbara brädor från Kona Sports AB. De kan hjälpa dig om du själv skulle vilja köpa en SUP och vara en mellanhand vid köpet.

SUP Beginner

SUP Advanced

2 timmar aktivitet varav 90 minuter aktiv paddling. Erfaren instruktör på plats.
Bra för motion och rekreation.

495 kr/person. ( Minimum 3 deltagare )

2 timmar varav 90 minuter aktiv paddling. Privat instruktör med mer fokus på teknik för träning och tävling. 595 kr/person ( Minimum 3 deltagare )


Dagstur på 6 timmar med en guide. Ni får lära er grunderna och när alla är redo paddlar vi i ungefär två timmar till ett utflyktsmål. Där bjuder vi från Upzone på lunch inklusive dryck. Därefter beger vi oss ut på vattnet igen och paddlar vidare. Perfekt för er som vill göra en ordentlig familjeutflykt.
1.395 kr/person ( Minimum 3 deltagare )

SUP Meditation


Meditationsövningar på en SUP där inga andra distraktioner finns förutom vattnet samtidigt som vi tränar balans och bålstyrka.
595 kr/person ( Minimum 3 deltagare )

SUP Heldagsäventyr

Säkerhetsregler

  • Denna aktivitet är på vatten - därför är det bra att vara simkunnig, men det är inte ett krav.

  • Barn under 14 kräver målmans skriftliga tillstånd och närvaro. 


Vad behöver ni ha med er?

  • Då aktiviteten sker på vatten finns det risk att bli blöt. Rekommenderade kläder är därför badkläder alternativt ullunderställ med vanliga träningskläder över. Gärna vind- och vattenavvisande jacka. En mössa är också bra att ha med.

  • Handduk.

  • Vatten och näring. Exempelvis en energibar eller frukt.

  • Solglasögon.