CORONA-information

Har ni öppet?

JA, det har vi!

Vi följer myndigheters rekommendationer och håller oss uppdaterade på de nya råd som kommer ut, vilket i nuläget innebär att vi håller öppet som vanligt, men har vidtagit åtgärder för att minska risken för eventuell smittspridning. 

Läs gärna mer om hur du kan hjälpa till att minska smittspridningen på Folhälsomyndighetens hemsida HÄR.

Vilka åtgärder har ni gjort på Upzone för att minska risken för smittspridning?

 

- Vi har minskat antal deltagare vid instruktionerna och kommer se till att inte för många personer vistas på samma ställe i parken samtidigt. Hela aktiviteten är dessutom utomhus och det är enkelt att hålla avstånd till varandra. 

 

- Uppe i banorna rekommenderar vi att du inte klättrar över till nästa plattform om det står någon du inte känner där, för att enklare kunna hålla avstånd till andra deltagare. Hjälp oss också genom att själv ta ansvar, visa hänsyn mot varandra och håll avstånd till andra besökare/sällskap i parken under aktivitetens gång.

- Vi rekommenderar alla våra gäster att boka i förväg och då antalet platser är begränsade, så att vi kan undvika stora folksamlingar hos oss. 

- Alla deltagare får ett nytt par handskar att använda under aktiviteten, du får gärna ta med egna slitstarka handskar (t.ex. arbetshandskar) också.

- Toaletter städas med tätare intervaller, samt att vi tar bort handdukar på gemensamma toaletter och använder oss enbart av pappershanddukar.

- Hjälmar och utrustningen desinficeras.

 

- Personal som inte jobbar i drift jobbar hemifrån.


- Personal som känner tecken på sjukdom sjukskriver sig från första symptom.

Vad händer om Upzone behöver ställa in aktiviteten?

 

Om vi skulle behöva ställa in våra aktiviteter, t.ex. om personal visar symtom och behöver stanna hemma eller om myndigheternas rekommendationer ändras så att vi inte får hålla öppet, så kontaktar vi er självklart så fort som möjligt med information. Vi uppskattar om ni har möjlighet att boka om er aktivitet till en annan dag, men går inte det för er så får ni självklart pengarna tillbaka. 

Jag vågar inte boka något, vad händer om jag eller någon jag bokat för blir sjuk?

Under April-Augusti har vi lättat på våra bokningsvillkor för att du ska kunna känna dig säker som gäst hos oss. Vi är jätteglada om ni fortfarande vill boka aktiviteter hos oss, och hjälpa oss genom denna tuffa tid för många företag, och skulle denna period behöva förlängas kommer vi göra det.

Våra vanliga generösa bokningsvillkor gäller fortfarande. Dessutom har du fri ombokning så ni kan komma en annan dag (eller få en fribiljett som kan användas vid senare tillfälle) om någon skulle bli sjuk eller visar något förkylningssymtom som t.ex. snuva, hosta eller feber. Så känner du dig minsta sjuk - stanna hemma och kontakta oss så bokar vi om din aktivitet till ett annat datum eller ordnar en fribiljett till dig.

Läs mer om bokningsvillkoren här!

Har du fler frågor?

Kontakta oss här!